Köpvillkor

På Webgiganten är det enkelt, säkert och tryggt att handla. Fritt från obehagliga överraskningar. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp även vid öppnad förpackning. Priset för frakt ser du när du angivit leveransadress. Inga kostnader för betalning i kassan tillkommer, och du betalar ditt köp tryggt genom Klarna Checkout. I priserna ingår moms. När du genomför ett köp hos oss godkänner du samtidigt våra köpevillkor. Orderbekräftelse skickas automatiskt via e-post efter genomfört köp. Här nedan ser du våra fullständiga köpevillkor!
Webgiganten Sverige ingår ej i avtal med minderåriga som är under 18 år utan målmans godkännande. I den sträckning som  är tillåten enligt gällande konsumenträtts lagstiftning.

Ångerrätt

Din ångerrätt (privatkonsument) gäller under 14 dagar. Ångerrätten börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp och få återbetalning för hela summan inom 14 dagar efter du meddelat om din ångerrätt (Ångerblankett-Konsumentverket). Efter du meddelat oss om din ångerrätt ska återsända varan/produkten inom 14 dagar. Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan online hos oss (info@web-giganten.se). Det gör du genom att logga in på ditt konto, eller skapa ett konto genom att använda samma e-post som du använt på din beställning. Returadressen hittar du när du gör returanmälan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering. Hygienprodukter med bruten förpackning avseende kosmetika, underkläder, örhängen, intimprodukter etc.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Meddela oss via e-post (info@web-giganten.se) om du vill returnera en produkt till oss. Ange alltid ordernummer och anledning till att du vill returnera varan.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

  • om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss inom 14 dagar.
  • om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Returer skickas till oss:

Webgiganten Sverige
C/o Innovative Scalp Pigmentation AB
Värmdövägen 703, 132 35 Saltsjö-Boo

Garantier och service

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden, det täcker alltså som endast eventuella tillverkningsfel som produkten kan ha. Det innebär att det inte gäller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende. Webgiganten Sverige erbjuder högsta kvalitet och bästa garanti för sina kunder, alla varor har 1 års garanti från och med leveransdatum förutom vissa produkter där garantitiden har angetts i produktbeskrivningen. Garantin gäller inte om fel orsakas av missbruk, manipulering, fel spänning, fel installation eller slitage. När det gäller datorprodukter täcker inte garantin borttagning av virus, programvaruåterställning, hårddiskominstallation efter formatering. Garantin gäller heller inte om någon detalj av garantin eller inköpsbeviset ändras, ersätts eller om identifikationsnumret eller garantiprodukten manipuleras eller repareras utan förhandstillstånd av teknisk service.

Uppladdningsbara batterier har endast 3 månaders garanti. Bläckpatroner, förbrukningsartiklar, datamedia, tonerkassetter, förbrukningsartiklar har endast 60 dagars uppackningsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige. Orderbekräftelsen är garantibeviset är som du fick via e-post. Tillverkarna kan ha utökade garantitid, för mer information besök respektive tillverkarens webbplats.

Manualer

Om produkten kräver att ha manual så kommer den att ha det i fysisk eller digital form. Produkterna har manual på engelska eller svenska, om produkten inte skulle ha svensk bruksanvisning, kan du mejla oss på info@web-giganten.se så vi hjälper dig! Du kan läsa mer om dina rättigheter här: Konsumentverket bruksanvisning.

Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Läs mer om Sekretesspolicyn här

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. Läs mer om Cookies här

Leveranser

Din försändelse leverans sker vanligtvis med Postnord, UPS, DHL, GLS eller TNT. Du får avisering och hämtar sedan hos ditt lokala ombud. Du behöver inte vänta på aviseringen om du följer din frakt via den spårningslänk vi skickar dig. När försändelsen anländer hos ombudet tar du med det fraktnummer du fått från oss och anger det för att hämta försändelsen. Konsumenten har ej möjlighet att välja fraktbolag, vi väljer frakt alternativ som passar din beställning. Om leveranstiden skulle bli orimligt lång har du som konsument rätt att häva köpet utan extra avgifter eller kostnader och få full återbetalning inom 20 dagar, detta gäller även specialbeställningar. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så har du som konsument rätt att veta anledningen till förseningen och vi kommer att upplysa dig med en ny leveranstid. Beställningar som har mindre vikt och värde kan skickas med antingen brev eller varubrev, då levereras det direkt i din brevlåda, om brevet är för stor kommer du att få avisering att hämta det från närmaste utlämningsställe.

  • Frakten inkluderar alla kostnader och är fullt försäkrad.
  • Frakten kostar alltid 39 kr hos oss.
  • Fri leverans över 500 kr
  • Eventuella skador på försändelsen måste anmälas till oss inom 24 timmar efter leverans.
  • Kostnaden ser du i kassan efter du angivit leveransadress.
  • Paketen som skickas från oss är rätt dimensionerade och dina artiklar är väl skyddade.


Produkter

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger eller storlek. Detta beror på vilken dator, skärminställningar etc. du har. Vi reserverar oss mot eventuella fallbeskrivningar i produkttexter och måttangivelser. Vi jobbar dock kontinuerligt med att hålla dessa så bra och exakt information som möjligt. Vi reserverar oss även mot felangivna priser. Är priset eller något annat i beställningen felande förbehåller vi oss rätten att annullera och kreditera beställningen.


Betalning

Betalning gör du via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Vi använder Klarna Checkout för alla transaktioner med SSL (Secure Sockets Layer) maximal och mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på  nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Inga kostnader för fakturaavgift eller andra betalavgifter tillkommer i kassan när du använder Klarna Checkout hos oss. Du kan om du vill välja att betala om 2 månader till en kostnad på endast 39 kr. Läs mer om detta under Klarna betalningsvillkor här nedan.

Klarna betalningsvillkor


Ej uthämtade paket 

En försändelse till dig finns normalt att hämta under 14 dagar efter leverans till ombud. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 kr inklusive moms och ( 600 kr inklusive moms) för större köp såsom TV, .möbler m.m

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Reklamation

Du som kund har 3 års reklamationsrätt efter att ha mottagit varan enligt Konsumentköplagen gällande fabrikationsfel. Du kan läsa mer om din reklamationsrätt på konsumentverket.se.  Reklamtionsrätten gäller endast för privatpersoner och inte företag. Om varan skullevara transportskadad eller fellevererad står vi för all kostnad för att åtgärda felet. Om produkten du har fått är fel så rekommenderar vi att du kontaktar oss. Kontakta vår kundtjänst på info@web-giganten.se, vi hjälper dig med en lösning. Det krävs att du sparar kvittot och kollinr för spårning. Om vi inte lyckas ersätta defekta produkten med en ny produkt eller liknande produkt kommer vi att återbetala dig. Vid retur skalla varan emballeras på ett bra sätt så att varan inte kan komma till skada. Webgiganten Sverige följer alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN). Om ärendet inte löser sig enligt dina krav efter att du har varit i kontakt med vår kundservice kan du kontakta ARN som avgöra ärendet och fattar beslut som en rekommendation enligt lag som vi (Webgiganten Sverige) kommer att följa. Eventuellt tvist ska lösas av antigen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

ARN: www.arn.se

Allmäna Reklamationsnämnden

BOX 174

10123 Stockholm